Kauza Nákladové nádraží

Nákladové nádraží Žižkov prohlášeno kulturní památkou

Nákladové nádraží Žižkov prohlášeno kulturní památkou
Ministerstvo kultury vydalo 29.11.2012 v pořadí již třetí rozhodnutí o prohlášení hlavní budovy bývalého nákladového nádraží na Žižkově v Praze za kulturní památku. První rozhodnutí ve věci padlo v prosinci 2010, druhé letos v únoru. Proti nim podal účastník řízení – společnost České dráhy a.s. rozklad a následně druhoinstanční rozhodnutí uložilo první instanci doplnit další podklady. Právě vydané rozhodnutí dosud není pravomocné – účastníku řízení běží lhůta 15 dnů, v níž může podat rozklad. pokračování

Budovu nákladového nádraží Žižkov by mohl zachránit tunel pro auta

Budovu nákladového nádraží Žižkov by mohl zachránit tunel pro auta
Developer přišel s novým návrhem, co dál s historickou budovou nákladového nádraží Žižkov. Navrhl, že pod budovou povede tunel a auta budou jezdit jím. Původně měla být budova zbourána, proti se ale postavili Pražané a nakonec i ministerstvo kultury, které se ji chystá ochránit jako památku. pokračování

Prohlídka areálu nádraží Žižkov s ministryní kultury Hanákovou a ministrem dopravy P. Dobešem

Prohlídka areálu nádraží Žižkov s ministryní kultury Hanákovou a ministrem dopravy P. Dobešem
Z výše čtvrtého patra čelní budovy si ministryně kultury Alena Hanáková s kolegou z resortu dopravy Pavlem Dobešem prohlédla celý areál žižkovského nákladového nádraží, které bylo v únoru již podruhé prohlášeno kulturní památkou. „Chtěla jsem ten obrovský objekt vidět in natura, protože dosud jsem jej znala jen z dokumentů a fotografií,“ řekla ministryně a vzápětí dodala: „Je to krásné.“ pokračování

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.
Přinášíme stručný přehled toho, co bylo řečeno ze strany odborníků - architektů. Ze zastupitelů se k problému vyjadřovala většinou jen opozice SZ, ČSSD, KSČM. Mnohaletý předseda Výboru pro územní rozvoj pan Pecha (ODS) se uvolil k jediné poznámce. Zdůvodnil rozhodnutí svého výboru o prodloužení Olšanské a zbourání nádraží tím, že nechce další světelné křižovatky na Želivského, protože by zdržovaly průjezdnost této ulice. Prosazuje tak koncepci navrženou kdysi komunistickými plánovači a přivedení dalších 24 000 aut denně. pokračování

Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Schůzi si vyžádalo koaliční sdružení Žižkov [nejen] sobě a ČSSD. Vládnoucí TOP 09 a ODS pak přišly s protinávrhem usnesení a programu jednání. Zastupitelé promrhali hodinu drahocenného času dohadováním o programu schůze. V hotelu proběhla hodně zredukovaná verze besedy o budoucnosti developerských projektů na nádraží. Pozvaným architektům pak bylo umožněno přednést v pouhých pěti minutách jejich pohled na výstavbu v areálu nádraží a na zbourání, či památkovou ochranu hlavní budovy nádraží. Ukázalo se, že zásadním problémem je protažení Olšanské ulice a skrze ni pak přivedení další radiální dopravy do centra Žižkova. Toto řešení prosadila ODS a Top 09 si jej osvojila také. pokračování

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu
Zajímavá zpráva z úterního (29.3.2011) zasedání zastupitelstva MČ Praha 3. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.
Občanské sdružení "Tady není developerovo" uspořádalo panelovou diskusi s architekty, historiky umění, starostkou MČ Praha 3, developery a zástupci Českých drah a Útvaru rozvoje hlavního města Prahy. Diskutovalo se i o širších souvislostech developerského projektu a o budoucím zatížení Prahy 3 dopravou, kterou přivede na Olšanské náměstí Jarovská spojka, plánovaná středem nádraží. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov
Občanské sdružení Tady není developerovo si Vás dovoluje pozvat na veřejnou debatu o Nákladovém nádraží Žižkov, která se uskuteční v pondělí 28. března od 13:30 do 17:30 v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3. Debatu bude moderovat Jakub Železný. pokračování

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo
Ještě koncem loňského roku bylo téměř jisté, že se Nákladové nádraží Žižkov promění v jednu velkou, hustě zastavěnou plochu s čtyřproudou autostrádou uprostřed. Pak ale ministerstvo kultury pořádně zamíchalo kartami, když centrální budovu nádraží nečekaně prohlásilo za kulturní památku. České dráhy by v tom případě musely vyřešit, co s obrovskou budovou. Firmě Sekyra Group, která má na území v budoucnu stavět, by nezbylo nic jiného než změnit své dávno narýsované plány. A městská část Praha 3 by přišla o vysněný silniční bulvár, který už čtyři roky tvrdošíjně prosazuje. Konečné rozhodnutí ministra kultury, zda objekt památkou zůstane, nebo ne, má padnout v dubnu. pokračování

Tisková konference "za záchranu nádraží"

Tisková konference "za záchranu nádraží"
V úterý 8.2. se šedesát novinářů a zájemců sešlo na tiskovce a poté na prohlídce Nákladového nádraží. O. s. "Tady není developerovo" představilo svůj pohled na plány investorů, které asi brzy změní tvář Žižkova. Byli jsme tam a přinášíme několik fotografií z prohlídky. Také jsme zdokumentovali následky sobotní "nehody". Na záchranu nádraží vznikla petice a postavili se za něj otevřeným dopisem i opoziční zastupitelé ze všech opozičních stran v zastupitelstvu P 3. pokračování

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3
Co je v plánu s Nákladovým nádražím, kdo se chystá stavět na Parukářce a kolik pater má mít projekt ústupového bydlení na Pražačce? Pohled odborníků, politiků, investorů i místních lidí na nové stavební projekty, které mají na Žižkově vyrůst v nejbližších letech. pokračování

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí
Vzniklo nové občanské sdružení, které chce bránit pustošící zástavbě cenných míst Prahy 3. Skupina občanů Prahy 3 nechce nadále přihlížet tomu, jak se naše krásná čtvrť postupně mění v rejdiště developerů. Bohatí investoři stále úspěšněji vyvíjejí tlak na naši radnici a magistrát ve prospěch krátkodechých projektů, jejichž jediným přínosem je nejčastěji jen rychlý zisk . A občas, jako v případě Central Parku I, ani ten ne. pokračování

DISKUSE

Re: Re: Re: Dva rozumy

Co so volič navolil, to má. Plus i dvojnásobnou dan z nemovitosti na Praze 3 viz ...
pokračování

Re: Re: Dva rozumy

Neohánějte se tady kouzelným proutkem. U nás v domě v Ostromečské 5 proběhla privatizace, máme tady skoro 140m2 volný byt 5+1 jakou dobu volný! Umíte si spočítat, kolik jste za to ...
pokračování

Re: Dva rozumy

Do problematiky moc nevidím, ale zrekonstruovat 1 zdevastovaný byt je otázka statisíců až milionů. Vzhledem k tomu, že dobře vím, že městská část nemá nafukovací investiční ...
pokračování

Re: Re: bojim bojim

Článek je namířen proti A.Bellu. O tom je a nechápu tedy váš podiv, že je jednosměrně zaměřený. A.Bellu nepotřebuje ve vás advokáta, ten se umí ohánět jinak.Takový nějaký ...
pokračování

Dva rozumy

VAM ZUSTAVA ROZUM STAT, JAK SE U NAS DRIV HOSPODARILO A NAM ZUSTAVA ROZUM STAT Z TOHO, JAK HOSPODARITE NYNI! KONKRETNE HOSPODARENI S OBECNIMI BYTY, JE NEUVERITELNE ZE MATE 243 VOLNYCH BYTU /viz link ...
pokračování

Nejčtenější

Pirátská analýza odhalila předražené zakázky na GDPR

Se zaváděním GDPR v loňském roce zřídila všechna města funkci pověřence pro ochranu osobních údajů. Poté, co jsem po svém nástupu na radnici zjistil, kolik za vstupní analýzy a průběžnou realizaci ochrany osobních údajů zaplatila Praha 3, zpracoval jsem si analýzu, která porovnává, jak se s novou povinností vyrovnaly různé pražské městské části. Pomocí ...
pokračování