Kauza doprava

O dopravních problémech Prahy 3.

Křižovatka Želivského/Jeseniova marně čeká na úpravu

Křižovatka Želivského/Jeseniova marně čeká na úpravu
Přinášíme dopis občanů z domu u křižovatky Želivského/Jeseniova. Četné nehody zaviněné odpočujícími řidiči je vyburcovaly k volání po nápravě. Zatím však marně. Tato křižovatka ulic spadá pod Odbor dopravních aktivit Magistrátu steně jako celá Želivského ulice. Je však na území P3 a zranění, či smrt hrozí našim občanům. Úprava měla proběhnout v létě roku 2013, leč neproběhla. Nelze zjistit proč. Zde je celý text... pokračování

Bilancování akce Bezpečná cesta do školky

Bilancování akce Bezpečná cesta do školky
Na podporu bezpečné pěší dopravy při cestě se svými dětmi do školky vymysleli v roce 2010 rodiče z Prahy 3 anketu mapující trasy chodců. Inspirací jim byl projekt Pražských matek zaměřený na bezpečnost v okolí škol. Anketu Bezpečná cesta do školky pak rodiče provedli s pomocí dobrovolníků ze Strany zelených P 3 v září 2010 před jedenácti školkami. pokračování

Anketa „Za bezpečnější Vinohradskou" - co je nového?

Dobrovolníci z o.s. Kauza3 a Strany zelených P3 zorganizovali 2. 11. 2011 anketu mezi občany v okolí náměstí J. z Poděbrad a v okolí stanice Flora. Z ankety vyplynulo, jaká opatření by občané uvítali, aby se cítili jako chodci bezpečně na přechodech a aby se pohodlně dostali do vestibulů a stanic metra. Lidé chtěli bezpečnější přechody, eskalátory a výtahy do metra a přesun zastávky tramvaje č. 11 na náměstí J. z Poděbrad. Co udělaly úřady za dva roky od ankety? pokračování

Petice ZA OBNOVENÍ SPOJENÍ VINOHRADY - JAROV (poslední vývoj)

Petice ZA OBNOVENÍ SPOJENÍ  VINOHRADY  -  JAROV (poslední vývoj)
Ve vedení DPP (Dozorčí rada DPP) je Pavel Hurda, mnohaletý zastupitel a šéf ODS Praha 3, ale o náš problém se žádným způsobem nezajímal. Staráme se tedy sami. Petiční archy jsme předali 19. 12. radnímu pro dopravu na Magistrátu HLMP panu Noskovi (ODS) a 11.12. do rukou šéfa Ropidu pana Procházky. Co je od té doby nového? pokračování

Cyklostojany na Praze 3 - kdy, kde, kdo?

Cyklostojany na Praze 3 - kdy, kde, kdo?
Cyklistice v Praze 3 brání nejen špatné počasí, ale i málo bezpečných cyklotras, cyklopruhů a cyklostojanů. Zatímco parkování aut v cyklopruzích se stává normou, situace se stojany se lepší. Kde je již najdete a kde se jejich instalace chystá? pokračování

Druhé kolo jednání o tramvajích na Jarov

Druhé kolo jednání o tramvajích na Jarov
1.3. se sešli autoři petice a několik statečných podporovatelek na Magistrátě s radním pro dopravu panem Noskem (ODS) a ředitelem ROPIDU panem Procházkou. Źádnou spolehlivou odpověď petičníci nedostali. Radní Prahy 3 pan O. Rut (SZ) jedná o tramvaji na úrovni vedení radnice a Magistrátu. Naše skupina tlačí z druhé strany z pozice občanů, kteří to vše platí a používají. O čem se tedy mluvilo? pokračování

Petice za obnovení tramvajového spojení odevzdána 19.12.

Petice za obnovení tramvajového spojení odevzdána 19.12.
Do rukou radního Noska (ODS) a ředitele ROPID Procházky jsme dnes vložili osud petice, kterou podepsalo 1814 občanů. Nyní bude následovat hledání řešení naší žádosti a případná změna by měla nastat v březnu 2013. Děkujeme všem, kteří pomáhali a všem, kteří petici podepsali. pokračování

Petice za obnovení tramvajového spojení Vinohrad a Jarova bez přestupů prodloužena

Petice za obnovení tramvajového spojení Vinohrad a Jarova bez přestupů prodloužena
Nejste spokojeni se ztrátou přímého spojení Vinohrady - Jarov (tram. 16) a se zkrácení jedenáctky? Pak se z vás musí stát rychle "aktivní občané" . Pokud chcete prosadit změnu, pomozte prosím sehnat podpisy pod petici. pokračování

Změny v MHD

Cílem "optimalizace" MHD pod taktovkou ROPID je ušetřit na cestujících 400 milionů ročně. Prahy 3 se dotkne hned několik úprav, ale do 12.9. se vše navíc komplikuje výlukou tramvají v úseku Flora - Vinohradská vodárna - Nám. Míru. Přinášíme informace o změnách. pokračování

Odpověd z Odboru dopravy MHMP na anketu "Za bezpečnější Vinohradskou"

Odpověd z Odboru dopravy MHMP na anketu "Za bezpečnější Vinohradskou"
Odbor dopravy zareagoval na výsledky ankety, kterou jsme uspořádali na sklonku minulého roku. Přinášíme text celkem povzbudivé odpovědi. Nejdříve dojde ke změnám na Floře. Křižovatka u stanice Metra Náměstí J. z Poděbrad si vyžaduje složitější úpravy a delší přípravu. Text odpovědi je zde... pokračování

Sníh nepadá jenom z nebe 2

Sníh nepadá jenom z nebe 2
V prosinci 2010 zaplavil sníh Prahu. Při oblevách pak docházelo k pádu sněhu z mnoha střech v celém městě. Padající sníh ohrožoval chodce a demoloval parkující automobily. Majitelé domů a majitelé aut se pak mnoho měsíců vyrovnávali s mnoha problémy. Jak tomu předejít? Přinášíme několik rad.. pokračování

Výsledky ankety "Občané pro bezpečnější Vinohradskou"

Výsledky ankety "Občané pro bezpečnější Vinohradskou"
Přinášíme výsledky ankety z 2.11. Není překvapením, že většina dotázaných chce výtahy do Metra, eskalátory do a z podchodů a bezpečné nové přechody. Výsledky ankety jsme ve středu 23.11. odevzdali na Odboru dopravy HLMP (Magistrát) a budeme vás informovat průběžně o postupu práce úředníků na splnění vašich požadavků. Přehled odpovědí a mapy pohybu chodců přinášíme v tomto článku. pokračování

DISKUSE

Re: autoři článku lžou

Dobrá připomínka. Já tam žádnou lež nevidím, zato jich vidím hned několik ve Vašem Názoru zastupitele v aktuálním čísle Radničních novin. Dovolím si, tedy parafrázovat Vás: Bylo ...
pokračování

autoři článku lžou

Byl jsem upozorněn, že jste mou osobu zmínili ve shora uvedeném článku. Smutně konstatuji, že zde veřejně lžete. Myslím, že by bylo vhodné abyste se mi na tomto místě ...
pokračování

Poznámka

Dobrý den, pane Štréble, zajímavé srovnání, ovšem mi chybí dva fakty v tomto článku: 1) Návrh řešení současného stavu 2) Článek absolutně nezohledňuje připravenost MČ. ...
pokračování

Dodatek 2

Ještě k nadpisu, aby nevzniklo podezření, že je manipulativní - kde se vyskytují děti občanů na praze 3, které nebydlí v bytě či ubytovně? Žádné na ulici spát nevidím.
pokračování

Dodatek

Ještě bych dodal, že Brno se po zkušenostech po pár letech tuto šílenost rozhodlo ukončit.
pokračování