Kauza doprava

O dopravních problémech Prahy 3.

Zažít Prahu 3 jinak

Zažít Prahu 3 jinak
Festival Zažít město jinak se konal již 17. září, ale chceme si jej s vámi připomenout jako jednu z povedených akcí v roce 2016. Především chceme poděkovat lidem, kteří se dobrovolně a navzdory problémům ujali organizace lokálních akcí v Praze 3 a povzbudit zájemce pro rok 2017. Slavnost se konala na pěti místech: na Kostnickém náměstí u divadla Ponec, v Biskupcově ulici u kina Aero, ve Slavíkově u Venuše ve Švehlovce, v ulicích Lucemburské a v Bořivojově. Pro případné další nadšence přinášíme i souhrn pravidel pro pořádání. pokračování

Připravované změny v MHD zasáhnou i Prahu 3

Připravované  změny v MHD zasáhnou i Prahu 3
Nad dvěma hlavními a jedním doplňkovým návrhem změn tras tramvají, které předkládá k diskusi Ropid, se nyní rozbíhá intenzivní jednání s městskými částmi. Chcete se dozvědět, jak by mohly změny ovlivnit dopravu po Praze a jak se můžete do rozhodování zapojit? pokračování

Diskuze o Husitské a Koněvově: Raději “revitalizace ulice” místo “rekonstrukce vozovky”, zklidnění dopravy si přejí všichni

Diskuze o Husitské a Koněvově: Raději “revitalizace ulice” místo “rekonstrukce vozovky”, zklidnění dopravy si přejí všichni
TSK (Technická správa komunikací) připravila projekt na rekonstrukci vozovky Husitské a části Koněvovy od Ponce k Ohradě, jehož náklady se odhadují na přibližně 100 milionů korun. Husitskou a Koněvovou projede denně v průměru asi 23 tisíc aut, což je zatížení srovnatelné s Ječnou ulicí. Intenzivně využívaná vozovka rychle stárne a ačkoliv se asfalt měnil před dvěma lety, vydrží přibližně ještě dalších 5 let. Podle radní Prahy 3 Lucie Vítkovské (ODS) je třeba jednat rychle, aby se předešlo i případnému uzavření celé komunikace. Připravený projekt ale kritizuje IPR (Institut plánování a rozvoje), podle kterého je příliš “technický” a neřeší socie-ekonomické problémy, kterými ulice trpí. Občanské sdružení Kauza3.cz uspořádalo panelovou diskuzi o budoucnosti této žižkovské tepny s urbanistkou Irenou Mádlovou z IPRu, dopravním odborníkem Markem Zděradičkou z IPRu a radní pro s dopravu na Praze 3 Lucií Vítkovskou. Více než dvouhodinovou diskuzi moderoval Vojtěch Černý ze společnosti Agora CE. pokračování

Anketa mezi rodiči o podobě náměstí J. z Poděbrad

Anketa mezi rodiči o podobě náměstí J. z Poděbrad
Jakou podobu náměstí si přejí občané, kteří jej znají nejlépe? Uspořádali jsme několik anket a nyní vám přinášíme výsledky ankety konané mezi rodiči dětí ze ZŠ J. z Poděbrad. Co a jak by se mělo podle rodičů změnit? pokračování

Návrat tramvají na Václavské náměstí pomůže i Praze 3

Návrat tramvají na Václavské náměstí pomůže i Praze 3
Problémy MHD v centru, čtvrtích okolo, i dalších částech Prahy spolu souvisí. Pokusím se vysvětlit se zaměřením na Prahu 3 problémy, které jsou způsobeny neúplností tramvajových tratí v centru Prahy. pokračování

Návrh změn MHD a jejich dopad na Prahu 3

Návrh změn MHD a jejich dopad na Prahu 3
Spolu s otevřením metra do Nemocnice Motol byl na duben 2015 připraven návrh velkých změny v MHD. Největších za dva a půl roku. Týkají se i Prahy 3. pokračování

Žižkovský, Karlínský nebo Vítkovský tunel?

Žižkovský, Karlínský nebo Vítkovský tunel?
Nekončící dohady o názvu tunelu propojujícícho Karlín s Vítkovem končí. Pro Karlíňáky to byl tunel Žižkovský, pro Žižkováky tunel Karlínský, jiní zase říkali Vítkovský tunel. Dne 4.12. přijala Rada hl. m. Prahy usnesení a tunel oficiálně pojmenovala. pokračování

První cykloobousměrky na Žižkově

První cykloobousměrky na Žižkově
V září se na Žižkově objevily první jednosměrné ulice umožňující jízdu na kole oběma směry. V článku popíši důvody pro i proti jejich zřizování a jak a kde první dvě cykloobousměrky na Žižkově vznikly. Nakonec dám “návod k použití” a statistiku o nehodách cyklistů v protisměru. pokračování

Hlasy z Jiřáku

Hlasy z Jiřáku
Zřejmě ideální by bylo konzultovat rekonstrukci náměstí Jiřího z Poděbrad se všemi, kdo jej užívají. Mne však tentokrát zajímalo, co si myslí o rekonstrukci ti, kteří tráví na náměstí v nejrůznějších rolích často celý den: zaměstnanci úklidových firem, zahradníci, bezdomovci, údržbáři, církevní činovníci, městští policisté, farmáři. Náměstí znají dokonale a proto jsem je oslovil. Většinou ochotně odpověděli. pokračování

Rekonstrukce křižovatky Lupáčova-Táboritská-Ondříčkova

Rekonstrukce křižovatky Lupáčova-Táboritská-Ondříčkova
Dlouhá léta minulým vedením radnice odsouvaný plán na kultivaci přechodů v okolí základní školy Lupáčova se podařilo dotlačit k realizaci. Před pěti lety započalo úsilí o větší bezpečnost dětí u školy projektem "Bezpečná cesta do školy" o.s. Pražské matky. Děti navrhly řešení, projektanti je zpracovali, plány ale zmizely v šuplících tehdejší radnice vedené ODS, nynější nové vedení MČ P 3 celý proces restartovalo a přechody jsou konečně lépe zabezpečené. pokračování

„Anežčina křižovatka“ 4 a půl roku po tragické nehodě

Pokud, milí čtenáři, nechápete, proč nešťastnou a možná většině spoluobčanů z okolí nehody známou událost vzpomínám právě na prahu letošního 5. léta, které uplyne bez Anežky, vysvětlím Vám to jednoduše: Anežčinu historii mi připomněl článek „Smutný rekord – 4 smrtelné křižovatky na území třetí městské části“ publikovaný v květu vydaném čísle Žižkovských listů (012014, str. 24), který je plný alarmujících, avšak napůl pravdivých, či zcela nepravdivých údajů o nehodovosti chodců na Praze 3, o spoluvině vedení této městské části a také o odsuzujícím postoji našeho sdružení k současnému vedení radnice. pokračování

Mgr. Ondřej Rut, Ž(n)S: Okolí Olšanského náměstí čeká proměna, nové stromy, chodníky i místo k posezení

NázoryMgr. Ondřej Rut, Ž(n)S: Okolí Olšanského náměstí čeká proměna, nové stromy, chodníky i místo k posezení
V průběhu letních prázdnin čeká prostor před základní školou Lupáčova i přilehlou křižovatku Táboritská - Ondříčkova velká rekonstrukce. Celá akce je výsledkem téměř čtyřleté přípravy, půjde zároveň o předstupeň k rekonstrukci okolí tramvajových zastávek na Olšanském náměstí. pokračování

DISKUSE

volební lístky

Omlouvám se za překlepy
pokračování

volební lístky

Tak dneska ve štvrtek 19. října 2017, tedy heden den ořed volbami jsem ibdržel na adrese Kubelíkova 53 obálku s volebními lístky. Jaképak tři dny před volbami, což , díky milá radnice ...
pokračování

Re: Teribear

Zdendo, nebuď taková nasratá. To je dobře, že se vybrali prachy pro potřebný. Jo, a příště formuluj ten svůj výkřik trochu srozumitelněji. Podnět pro adminy: u každého ...
pokračování

Foto

Jen jedna technická: Podle fotky se může zdát, že na Nákladovém nádraží Žižkov je kavárna Perla. Ve skutečnosti je tato fotka z Vraného nad Vltavou, kde má nakladatelství Divus svou ...
pokračování

Babiš

Já jenom jestli pamatujete tady na toho holejistu, o kterem ste psal. http://www.zizkovskelisty.cz/politika/zizkovsti-zeleni-rozsiruji-trafiky Tak toho teď máme na Čapím hnízdě pečeného ...
pokračování

Nejčtenější

Režisér Bambušek: Nákladové nádraží je téměř už můj domov

Divadelní režisér Miroslav Bambušek se už počtvrté vrací na Nákladové nádraží Žižkov, aby zde inscenoval své další autorské představení - Nature. Všechny jeho hry byly prostoru šity přímo na míru a nikde jinde je není možné vidět. Zeptali jsme se ho, co jej na obrovském industriálním areálu fascinuje a jak nezvyklé podmínky snáší herci.
pokračování

Tým SK ZŠ Jeseniova pomohl Teribearu částkou 722.640,- Kč!

Od 7. do 16. září probíhala pod záštitou Městské části Praha 3 na vrchu Vítkov sportovně-charitativní akce Teribear hýbe Prahou. Akci určenou na pomoc znevýhodněným dětem a rodinám pořádala Nadace Terezy Maxové dětem za podpory mnoha partnerů, kteří za každý kilometr, který urazili účastníci akce, přispěli 50 Kč na dobrou věc.
pokračování

Žižkov (nejen) sobě pokračuje bez lidovců

Během prázdnin se začalo „šuškat“, že se rozpadlo Ž(n)S, protože z něj vystoupili lidovci. Pátrání na webech Ž(n)S či zúčastněných stran žádnou informaci nepřineslo. Oslovili jsme tedy Ondřeje Ruta (Strana zelených), Vladimíra Říhu (KDU-ČSL) a Tomáše Mikesku (STAN), abychom zjistili, co se skutečně stalo.
pokračování